keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

HERO OUTDOOR | ENSIMMÄINEN TREENI MUSTIKKAMAALLA

Mustikkamaa - miten ihana tuon paikan nimikin jo on!

Tänään oli siis ensimmäinen Eevskun ja Nannan vetämä kehonpainotreeni Helsingin Mustikkamaalla, ja voin kertoa, että mehut on tästä tytöstä rutistettu jo alkutekijöihinsä. Mulla oli tosiaan pääkallopaikalle reippaan tunnin ajomatka, joten jouduin herätä jo ennen viittä ehtiäkseni paikalle puoli 8ksi. Toki olin tyylilleni uskollisena kolme varttia etuajassa, mutta ensi kerralla reitti onkin jo tuttu ja uskaltaa lähteä ajelemaan hieman myöhemmin.

Matka Mustikkamaalle ei kuitenkaan täysin kommelluksitta mennyt. Olin totuttuun tapaan laiskuuttani jättänyt auton tankkaamisen viime tinkaan. Yritin aamulla tankata auton eräällä kylmäasemalla, mutta maksettuani ylihintaisen dieselin litkun, automaatti ei toiminutkaan. Ennenkuulumatonta, ajattelin. Tietysti just nyt, kun olis vähän kiire. Lähdin turbo punaisena seuraavalle lähimmälle kylmäasemalle ja astuttuani autosta, tajusin, että tankin luukku oli jäänyt auki, tankin korkki lentänyt hus helvettiin ja dieselit valunueet pitkin mäkeä ja auton kylkeä. Olin ihan varma, etten kerkeä koko treeniin, kun lähdin etsimään korkkia. Onnekseni korkki löytyi nopeasti, ja olin reilusti etuajassa perillä. Kyllä tuli kalliiksi nämä treenit, jos kone veloitti hinnan polttoaineesta, jota en koskaan saanut (heh).


Mä en oo ollut ikinä aamuihminen, ja ihailen suuresti niitä, jotka hyödyntävät vuorokauden tehokkaimman ajan. Varsinkin näin kesällä aamut ovat kaikista kauneimpia. Olisi hienoa olla sellainen ihminen, joka treenaa kukonlaulun aikaan, mutta jos minä teen niin, käy kuten tänäänkin: väsyn treenin jälkeen niin paljon, että joko a) sinnittelen silmät ristissä raukeana päivän velvollisuudet tai b) nukun 2,5 h päiväunet. Tänään minulla oli vapaapäivä, joten sain onnekseni valita vaihtoehdon b.

On kuitenkin hienoa, että jokin potkii minut ylös kukonlaulun aikaan edes kerran viikossa. Se on yksi syy, miksi Hero Outdoor -pihatreenit ovat kesän paras juttu!

Treeni oli kovatehoinen, 500 poltettua kaloria eivät valehtele! Sykealue oli enimmäkseen tasolla 4/5, eli sykkeet olivat kokoajan erittäin korkealla. Treeni kehitti minua harjoittelemaan kovalla intensiteetillä pitempiä aikoja. Just tällainen korkealla sykkeillä harjoittelu on minulle harvinaista herkkua, salilla kun sykkeet eivät pahemmin nouse. Luulen, että kesän aikana kunto kasvaa kohisten.


Treeni sisälsi askelkyykkyjä, burbeita, punnerruksia, vatsarutistuksia, viivajuoksua, askelkyykkyhyppyjä, kyykkyhyppyjä ja potkuja. Minä ainakin tykkäsin todella paljon vaikka keuhkot huusivat hoosiannaa, ja olihan se hienoa treenata 74 muun kanssa! Treeni oli sen verran tavallisesta treenaamisestani poikkeavaa, että kroppa on varmasti kipeä huomenna.

Tämä treeni juuri tässä kohdassa oli niin passeli, sillä lauantai - tiistai on mennyt mulla aivan muissa asioissa kuin treeneissä. Lauantaina oli hyvän ystäväni häät, joissa toimin kaasona, ja sunnuntai meni ajellessa takaisin kotiin. Maanantaina kävin edelleen niin ylikierroksilla häistä, että juuri ennen yövuoroon lähtöä minulle iski järkyttävä migreeni, päätä särki ja oksetti, eikä päätä pystynyt kallistamaan mihinkään suuntaan. Selvisin työpäivästä lääkkeillä ja raakasuklaalla, olo onneksi koheni parin tunnin päästä. Tiistai meni edelleen toipuessa edellispäivän järkyttävästä olosta, mutta tänään keskiviikkona olo on onneksi normaali ja treenit maistuvat. Tällä hetkellä olen Hero Bodycontrol -nettivalmennuksessa kaksi viikkoa jäljessä, en ole ehtinyt tehdä vielä yhtäkään käsilläseisontaharjoitusta enkä punnerrusharjoitusta, joiden ohjeet ovat jo saapuneet. En silti ota asiasta stressiä, kyllä tässä ehtii niitäkin juttuja treenailemaan, kun aikataulut antavat myöten. 

Tarkoitukseni oli vetää vielä illalla toinenkin treeni, mutta väsähdin aamun aherruksesta niin paljon, että seuraava etappi taitaa olla oma sänky.

-EVE

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti